Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
LOENN.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
W pierwszej części Regulaminu przedstawiamy się, piszemy jak najłatwiej się z nami skontaktować oraz omawiamy najważniejsze definicje, które znajdziesz w tym dokumencie.
1.1. Sklep Internetowy jest dostępny pod adresem: www.soitalian.pl oraz jego rozwinięciami.
1.2.
Sklep Internetowy jest prowadzony przez: STLN Reszpondek Spółka
Komandytowo-Akcyjna z siedzibą w Łodzi, przy ul. Kilińskiego 228, 93-124
Łódź, KRS: 0000942331, NIP: 7292741993, REGON: 52078238800000, BDO:
000584027 (dalej: Sprzedawca).
1.3. Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy:
a. pod adresem adres e-mail: [email protected];
b.
pod numerem telefonu: 512 619 619 (call center czynne w godzinach: od
10:00 do 16:00, od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi
od pracy);
c. z wykorzystaniem adresu do korespondencji: SO ITALIAN BOUTIQUE, ul. Kilińskiego 228, 93-124 Łódź;
1.4.
Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu
skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego (np. założenie
Konta Klienta, czy dokonanie zakupu).
1.5. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający Użytkownikom:
a. zapoznanie się z jego treścią,
b. utrwalanie jego treści w poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w formie PDF,
c. zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i poprzednimi.
1.6.
DEFINICJE. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych
zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej
znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
a. AKCJA PROMOCYJNA – szczególne warunki sprzedaży
Produktów lub świadczenia usług, proponowane przez Sprzedawcę w
określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam
określonych, takie jak na przykład obniżenie Ceny za Produkt lub Zestaw
Promocyjny, czy też obniżenie / brak kosztów Wysyłki. Szczegóły Akcji
Promocyjnej reguluje Regulamin Akcji Promocyjnej, zgodnie z informacjami
udostępnionymi w ramach Sklepu Internetowego. W przypadku obowiązywania
Akcji Promocyjnej, przepisy Regulaminu Akcji Promocyjnej mają
pierwszeństwo przed przepisami niniejszego Regulaminu.
b. BOK
– Biuro Obsługi Klienta Sklepu Internetowego, które udziela informacji w
zakresie prowadzonej przez Sklep Internetowy działalności, w tym
oferowanych Produktów, czy realizacji Zamówień.
c. CENA
– określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto
(uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia
własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie
zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Akcji Promocyjnej
obowiązującej w danym czasie w Sklepie Internetowym stanowią inaczej.
d. KLIENT
– (1) osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną (2) osoba
prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych. W przypadku gdy Klientem jest osoba
fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się
ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego
na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług/Umowy Sprzedaży oraz okazać taką
zgodę na każde żądanie Sprzedawcy.
e. KONSUMENT –
osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w
rozumieniu art. 22(1) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
f. KONTO KLIENTA
– Usługa Elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem
podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych
funkcjonalności Sklepu Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za
pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu
rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i
przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki
Produktów, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych
przez Sprzedawcę.
g. KOSZYK – Usługa Elektroniczna
udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu Internetowego,
polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub
kilku Produktów, okazjonalnie wpisania kodów rabatowych umożliwiających
obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi Regulaminami Akcji
Promocyjnych, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i
wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki). Koszyk
umożliwia także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w
szczególności: ilości Produktów, adresu dostawy, danych do faktury,
sposobu dostawy, formy płatności. W ramach usługi Koszyka, Sprzedawca
może przesłać Klientowi wiadomość mailową o produktach pozostających w
Koszyku lub nieudanej / odrzuconej przez pośrednika płatności transakcji
(mail transakcyjny). Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty
zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć
więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
h. LOGIN – nazwa użytkownika Klienta podana w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta Klienta.
i. NEWSLETTER
– Usługa Elektroniczna, która umożliwia wszystkim zapisanym od
cyklicznych informacji na temat Sklepu Internetowego, w szczególności o
Produktach, bieżącej działalności, akcjach marketingowych i Akcjach
Promocyjnych, na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego wyraźną
zgodą.
j. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym
rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą, za zapłatą Ceny. Produkt stanowi towar w rozumieniu art. 2
pkt 4a Ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
k. PRZEDSIĘBIORCA – KONSUMENT
- Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio
związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji Działalności Gospodarczej.
l. REGULAMIN –
niniejszy dokument określający m.in. zasady zawierania Umów Sprzedaży
oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez
Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego na rzecz Użytkowników i
Klientów. Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkownika, w tym
Klienta jak i Sprzedawcy. W zakresie usług świadczonych drogą
elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art.
8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
m. SKLEP INTERNETOWY - prowadzony
przez Sprzedawcę w języku polskim internetowy serwis sprzedażowy,
dostępny w domenie internetowej www.soitalian.pl.
n. STRONA PRODUKTOWA - strona w Sklepie Internetowy, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Produktu.
o. TREŚĆ/TREŚCI
– elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o
Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w
tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane
w ramach Sklepu Internetowego przez odpowiednio Sprzedawcę,
kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu
Internetowego.
p. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży
w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez
Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew.
opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w
szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana
pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania
się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie. Umowa Sprzedaży określa w
szczególności Produkt, jego główne cechy, Cenę, koszty wysyłki oraz inne
istotne warunki. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy
Sprzedaży. Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu Internetowego z
obiektywnych (rzeczowo uzasadnionych) przyczyn może zastrzec zawarcie
wyłącznie jednej Umowy dla kilku Produktów z uwagi na bezpośredni
związek pomiędzy Produktami – np. Zestawu Promocyjnego, według treści
Regulaminu Akcji Promocyjnej.
q. USŁUGA ELEKTRONICZNA
– świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę
na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Umową o
Świadczenie Usług. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez
podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia
dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach
dotyczących świadczenia usług przez te podmioty.
r. UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Sklepu Internetowego, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu.
s. ZAMÓWIENIE
– oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy
Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków
porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego
Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta
konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
Zamówienie każdego Produktu będzie traktowane jako niezależna oferta
Klienta zawarcia Umowy Sprzedaży (ułatwienie techniczne). Podczas
trwania Akcji Promocyjnej, Sprzedawca w ramach funkcjonalności Sklepu
Internetowego z obiektywnych przyczyn może uzależnić zawarcie jednej
Umowy sprzedaży dla kilku Produktów w ramach Zestawu Promocyjnego, z
uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Zamówieniu może zostać
nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle.
Akceptacja Zamówienia oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży.
2. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
W zasadach korzystania z naszego Sklepu wyjaśniamy, jakie minimalne wymagania techniczne musisz spełnić, żeby bez problemów korzystać z jego funkcjonalności.
2.1. Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego:
a. urządzenie z dostępem do sieci Internet;
b. najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
c. aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail) w celu założenie Konta Klienta, czy dokonania zakupu.
2.2.
Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu
Internetowego będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu
do Sklepu Internetowego w dowolnym terminie, bez konieczności
uprzedniego informowania o tym Klientów. Sprzedawca będzie dążył do
niezwłocznego przywrócenia działania Sklepu Internetowego. Przerwy
techniczne nie powinny mieć wpływu na realizację już złożonych Zamówień.
2.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści
innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany
Klient, korzystając z linków umieszczonych w Sklepie Internetowym (np.
firm kurierskich, czy operatorów płatności).
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
W części trzeciej prezentujemy usługi elektronicznym dostępne w naszym Sklepie. Usługa Elektroniczna to np. Koszyk czy Newsletter. Wyjaśniamy, jak złożyć reklamacje na Usługi Elektroniczne.
3.1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego
następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów,
które nie wymagają zapłaty Ceny:
a. prowadzenie Konta Klienta, w przypadku jego rejestracji;
b. umożliwianie Klientom składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
c. prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych;
d. umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
e. umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu, w tym treści o charakterze marketingowym;
f. umożliwienie zapisania się na powiadomień o dostępności Produktów;
g. formularz kontaktowy;
h. Newsletter.
Konto Klienta
3.2. Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto
Klienta, świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące
usługi:
a. podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);
b. przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień;
c. przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii zwrotów;
d. umożliwienie zmiany danych Klienta w ramach Konta Klienta;
e. umożliwienie zamieszczania Opinii;
f. umożliwienie pobrania danych osobowych przetwarzanych przez Sprzedawcę;
g. umożliwienie odbierania powiadomień od Sprzedawcy;
h. umożliwienie dodawania produktów do tzw. listy życzeń;
i. umożliwienie przeglądania przyznanych kuponów;
3.3. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:
a.
wypełnieniu formularza rejestracji poprzez wskazanie imienia i
nazwiska, adresu mailowego, numeru telefonu i nadaniu hasła oraz
wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zaakceptowaniu
postanowień niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności;
b.
potwierdzeniu chęci założenia Konta Klienta poprzez aktywację linku w
mailu otrzymanym na wskazany adres e-mail (proces double check in);
c. skutecznym zarejestrowaniu się, co zostanie potwierdzone mailem z BOK Sklepu Internetowego.
3.4.
Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez
Klienta potwierdzenia rejestracji Konta Klienta, wysłanego przez
Sprzedawcę na adres email podany przez Klienta. Konto świadczone jest
nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej
chwili i bez podania przyczyny, usunięcie Konta (rezygnacji z Konta)
poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy (np. korzystając ze
środków komunikacji opisanych w punkcie 1.3 Regulaminu).
Koszyk
3.5. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do Koszyka.
3.6.
Koszyk jest usługą świadczoną nieodpłatnie, przez okres, w którym w
Koszyku Użytkownika znajdują się niezakupione Produkty. W momencie
złożenia zamówienia i jego skutecznego opłacenia dochodzi do zakończenia
świadczenia usługi.
3.7. Klient ma możliwość samodzielnego
korygowania wprowadzonych danych w ramach panelu „Koszyk” poprzez
dodanie lub usunięcie danej pozycji z Koszyka. Usunięcie danej pozycji
może spowodować automatycznie usunięcie również innej pozycji z Koszyka z
uwagi na bezpośredni związek pomiędzy Produktami. Koszyk umożliwia
także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: adresu
dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności, dodania
kodów rabatowych.
Newsletter
3.8. Usługa Newsletter obejmuje:
a.
usługa Newslettera polega na otrzymywaniu przez Użytkowników do niego
zapisanych (Usługobiorców), którzy udostępnili Sprzedawcy (Usługodawcy)
swój adres e-mail, drogą elektroniczną, w tym za pomocą automatycznych
systemów wywołujących, informacji handlowych dotyczących produktów i
usług Sprzedawcy i partnerów Sprzedawcy, w tym w szczególności
informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i akcjach
marketingowych (e-mail marketing);
b. otrzymywanie przez
Usługobiorców, którzy udostępnili Usługodawcy dane obejmujące swoje
imię, nazwisko, ulicę, numer domu, numer mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, kraj, w tym w szczególności złożyli zamówienie lub założyli
konto w Sklepie Internetowym drogą pocztową informacji handlowych
dotyczących produktów i usług Sprzedawcy i partnerów Sprzedawcy, w tym w
szczególności bonów lub dedykowanych ofert promocyjnych (przesyłki
marketingowe);
c. otrzymywanie przez Usługobiorców, którzy
udostępnili Sprzedawcy swój numer telefonu, w tym za pomocą
automatycznych systemów wywołujących, informacji handlowych, dotyczących
produktów i usług Sprzedawcy i partnerów Sprzedawcy, w tym w
szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i
akcjach marketingowych (sms marketing).
3.9. Korzystanie z usługi Newsletter możliwe jest po wykonaniu kolejnych kroków przez Użytkownika:
a.
udostępnienie co najmniej swojego adresu e-mail lub numeru telefonu
oraz imienia w wyznaczonym do tego polu w Sklepie Internetowym lub
zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a w celu otrzymywania informacji
handlowych wybranym kanałem komunikacji;
b. zaakceptowanie
postanowień niniejszego Regulaminu (w tym dodatkowo poprzez kliknięcie w
link aktywacyjny wysłany przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez
Usługobiorcę – o ile taka funkcjonalność została udostępniona) oraz
potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności. Usługodawca może
udostępnić również inne sposoby zaakceptowania postanowień Regulaminu.
3.10. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.
3.11.
Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny,
wypisania się z usługi Newsletter (rezygnacji z usługi), w szczególności
poprzez skierowanie prośby o zaprzestanie świadczeni Usługi Newsletter
na dane kontaktowe podane w pkt. 1.3 Regulaminu lub kliknięcie w link
dezaktywacyjny znajdujący się w wiadomości e-mail wysłanej do
Usługobiorcy w ramach usługi Newsletter lub poprzez kliknięcie w
odpowiedni przycisk na stronie Sklepu Internetowego, do której link
znajduje się w pierwszej wiadomości przesłanej na podany numer telefonu w
związku z rejestracją do usługi Newsletter. Wypisanie się we wskazany
wyżej sposób z jednego z kanałów usługi Newsletter, nie oznacza
automatycznego wypisania się z drugiego z kanałów usługi Newsletter.
3.12.
Sprzedawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę za miesięcznym okresem
wypowiedzenia z ważnych powodów, rozumianych jako (katalog zamknięty):
a.
zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą
elektroniczną przez Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki
określone w Umowie lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa
wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w
danym zakresie urzędów lub organów;
b. zmiana sposobu świadczenia
usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi
(w szczególności aktualizacji wymagań technicznych wskazanych w
niniejszym Regulaminie);
c. zmiana zakresu lub świadczenia usług, do
których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych,
modyfikację lub wycofanie przez Usługodawcę dotychczasowych
funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem.
3.13. Usługodawca
swoje oświadczenie w zakresie określonym w ust. powyżej wysyła na adres
e-mail lub numer telefonu podany przez Usługobiorcę podczas rejestracji
do usługi Newsletter.
3.14. Sprzedawca może wypowiedzieć Usługobiorcy
Umowę za siedmiodniowym okresem wypowiedzenia lub odmówić mu dalszego
prawa do korzystania z usługi Newsletter, jak również może ograniczyć
jego dostęp do części lub całości treści, o których mowa powyżej, z
ważnych powodów, tzn. w przypadku rażącego naruszenia przez Usługobiorcę
niniejszego Regulaminu, tj. w sytuacjach, gdy Usługobiorca (katalog
zamknięty): korzysta z Newsletteru w sposób niezgodny z przepisami
obowiązującego prawa oraz naruszający prawa osób trzecich, niezgodnie z
postanowieniami Regulaminu, a także niezgodnie z przyjętymi w tym
zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego, w szczególności
dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
Reklamacje Usług Elektronicznych
3.15. Reklamacje
związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać w dowolnej
formie. Zaleca się skorzystanie ze środków komunikacji wskazanych w
punkcie 1.3 Regulaminu.
3.16. Przykładowy formularz reklamacji jest dostępny pod treścią Regulaminu.
3.17.
Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
4. WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
To bardzo ważna część Regulaminu, w której wyjaśniamy, w jaki sposób możesz nabyć nasze Produkty, czyli złożyć Zamówienie, a następnie zawrzeć Umowę Sprzedaży.
4.1. Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią jedynie
zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego,
kierowane przez Sprzedawcę do Użytkowników, w tym Klientów, a nie ofertę
w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
4.2. Główne cechy świadczenia z
uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z
Użytkownikiem są określone na Stronie Produktowej lub w inny właściwy
dla danego Produktu sposób, w ramach Sklepu Internetowego. Jeśli Produkt
nie posiada określonych cech, właściwości lub funkcji (np. jest to
produkt outletowy), Sprzedawca w wyraźny sposób poinformuje o tym
Użytkownika przed złożeniem przez niego Zamówienia.
4.3. W ramach
rozwoju dostępnych w Sklepie Internetowym Produktów lub usług oraz z
uwagi na ich specyfikę, Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do
sposobów składania Zamówień na określone Produkty. W przypadku składania
kilku Zamówień jednocześnie, z których wobec przynajmniej jednego
zastosowanie znajduje ograniczenie, o którym mowa powyżej, może to
wpłynąć na dostępność sposobów składania Zamówień również dla
pozostałych z nich.
4.4. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
Składanie Zamówień
4.5. Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego w następujący sposób, kolejno:
a. Klient dodaje wybrany Produkt (lub Produkty) do Koszyka, po czym przechodzi do formularza zamówienia (ścieżka zakupowa);
b.
Użytkownik, który jest zalogowany na swoim Koncie Klienta Klient
potwierdza w formularzu zamówienia aktualność danych koniecznych do
złożenia Zamówienia.
c. Użytkownik, który nie posiada Konta Klienta
musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia w zakresie niezbędnym do
złożenia Zamówienia. W formularzu niezbędne jest podanie przez
następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica,
numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących
Umowy Sprzedaży: miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności.
W wypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także
podanie firmy oraz numeru NIP. W przypadku Przedsiębiorców – Klientów,
Sprzedawca może prosić o wskazanie numerów PKD przedsiębiorcy.
d. W
każdym przypadku podanie nieaktualnych lub nieprawdziwych danych przy
wypełnianiu formularza zamówienia może uniemożliwić realizację
Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży.
e. Wypełniając formularz
Zamówienia należy wybrać sposób zapłaty Ceny i określić sposób dostawy
Produktu, jeśli podlega wysyłce.
f. Klient przesyła Sprzedawcy
Zamówienie (składa ofertę). W przypadku Klienta, który nie posiada Konta
i nie akceptował wcześniej Regulaminu, wymagana jest akceptacja
Regulaminu i zapoznanie się z Polityką prywatności.
g. W zależności
od wybranego sposobu zapłaty za Zamówienie, Klient może zostać
przekierowany do stron zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, w celu
dokonania płatności lub podanie danych w celu zakupu na raty, czy w
ramach płatności odroczonej.
4.6. Sprzedawca w odpowiedzi na
Zamówienie niezwłocznie wysyła do Klienta automatyczną wiadomość na
podany w tym celu przez Klienta adres e-mail z potwierdzeniem otrzymania
Zamówienia.
4.7. Po zweryfikowaniu Zamówienia, bez nieuzasadnionego
opóźnienia, Sprzedawca wysyła do Klienta na podany adres e mail
wiadomość z:
a. potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku
poszczególnych ofert na Produkty, złożonych w ramach Zamówienia i
potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży (akceptacja Zamówienia w
zakresie Produktów wskazanych w wiadomości); albo
b. informacją o
braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert na Produkty, złożonych w
ramach Zamówienia, np. z powodu braku płatności.
4.8. Umowa Sprzedaży
zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia ofert(y) z Zamówienia tj.
wysłania do Klienta wiadomości mailowej, o której mowa powyżej w
zakresie wskazanych w niej Produktów.
4.9. Złożenie Zamówienie
oznacza zgodę na otrzymanie rachunku / faktury, faktury korygującej i
duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na wskazany adres
e-mail. Wraz z potwierdzeniem Zamówienia, Sprzedawca wysyła rachunek /
fakturę. Jednocześnie Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe
faktury elektroniczne pod podanym przez siebie adresem e-mail.
4.10. W
przypadku braku możliwości przyjęcia wszystkich lub niektórych
złożonych w ramach Zamówienia ofert, BOK skontaktuje się z Klientem w
celu:
a. poinformowania Klienta o braku możliwości przyjęcia wszystkich złożonych w ramach Zamówienia ofert; albo
b.
potwierdzenia przez Klienta woli realizacji Zamówienia w części, w
jakiej Sprzedawca zgodził się przyjąć oferty zawarcia Umowy Sprzedaży.
Wówczas Klient może anulować w całości złożone Zamówienie (w zakresie
wszystkich ofert), co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
Anulowanie Zamówienia przez Klienta zwalnia Sprzedawcę z obowiązku jego
dalszej realizacji. W przypadku anulowania Zamówienia, odpowiednie
zastosowanie znajduje poniższy punkt.
4.11. W przypadku braku
możliwości przyjęcia ofert/y złożonych w ramach Zamówienia, Umowa
Sprzedaży w zakresie wskazanych przez BOK Produktów nie zostaje zawarta,
a Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni zwraca
Klientowi uiszczone przez niego płatności, w zakresie w jakim Umowa
Sprzedaży nie została zawarta.
4.12. Niezależnie, Sprzedawca może
informować Klienta o statusie Zamówienia, w szczególności wysyłając
wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, SMS lub kontaktując się
telefonicznie.
4.13. Sprzedawca dąży do zapewnienia dostępności
wszystkich Produktów oraz realizacji Umowy Sprzedaży. W przypadku braku
możliwości spełnienia świadczenia w sytuacjach nadzwyczajnych, czy
nieprzewidzianych, oraz w innych sytuacjach określonych przepisami
prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w
tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku
niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
4.14. Całkowita
wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty
wybranych przez Klienta fakultatywnych płatnych usług. Sprzedawca może w
wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości
Zamówienia, dla której przesyłka Produktów jest darmowa. O łącznej cenie
wraz z podatkami Produktu, a także o kosztach dostawy oraz o innych
kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich
uiszczenia, Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia i przed
zawarciem Umowy Sprzedaży.
4.15. Akcje Promocyjne obowiązujące w
Sklepie Internetowym nie łączą się, o ile postanowienia Promocji
wyraźnie nie stanowią inaczej.
5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
Jesteśmy elastyczni - nasz Sklep umożliwia różne metody płatności. Sprawdź, jak możesz opłacić swoje Zamówienie.
5.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi rożne sposoby płatności za Zamówienie poprzez zaufanych pośredników płatności:
a. płatności elektroniczne (np. PayU, BLIK, Przelewy24,PayPal);
b. płatności kartą płatniczą;
c. płatności odroczone (PayPo, Twisto);
d. płatność za pobraniem;
5.2.
Możliwe aktualne sposoby płatności określone są w Sklepie Internetowym i
prezentowane przed złożeniem przez Klienta Zamówienia i przed zawarciem
Umowy Sprzedaży. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego
przez Klienta sposobu dostawy lub cech Produktu. Dostępne sposoby
płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień
jednocześnie, w szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
5.3. W
przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, BOK może
skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym
koszyku, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny).
Nieuiszczenie płatności w ciągu 2 dni od złożenia Zamówienia, a
następnie w dodatkowym 2 dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia
złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty. Klient może również
do momentu otrzymania wiadomości o wysłaniu Zamówienia anulować je bez
ponoszenia konsekwencji, kontaktując się ze Sprzedawcą przez BOK, co nie
narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
Dostawa produktu to bardzo istotna część realizacji Zamówienia. Staramy się dostarczyć do Ciebie produkt najszybciej, jak jest to możliwe.
6.1. Dostawa Produktu odbywa się za pośrednictwem zewnętrznej firmy –
operatora pocztowego (np. firmy kurierskiej, czy firmy realizującej
odbiór w punkcie), wybranego przez Klienta w trakcie składania
Zamówienia.
6.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że
Klient złożył Zamówienie z darmową dostawą, po spełnieniu kryteriów
darmowej dostawy lub w czasie trwania Akcji Promocyjnej na darmową
dostawę. Dostępne aktualnie koszty dostawy Produktu są wskazywane
Klientowi przed złożeniem Zamówienia i zawarciem Umowy Sprzedaży.
6.3.
Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta
sposobu płatności lub cech Produktu. Dostępne sposoby dostawy mogą
ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie, w
szczególności z uwagi na Produkty nimi objęte.
6.4. Dostawę
realizujemy zwykle w 24 godziny od daty potwierdzenia Zamówienia. Na
łączny termin dostawy zamówionego Produktu składa się :
a. czas
przygotowania zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę (do 3 dni roboczych
od daty potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę). W przypadku
zamówienia kilku Produktów, Zamówienie zostanie przekazane do doręczenia
po przygotowaniu Produktu z najdłuższym terminem przygotowania;
b.
oraz czas doręczania Produktu przez wybraną firmę kurierską, czy innego
operatora pocztowego. Czas realizacji wysyłki przez firmę kurierską czy
operatora pocztowego jest wskazywany na etapie składania Zamówienia i
jest zależy od rodzaju zamawianego Produktu oraz od terminów danej firmy
kurierskiej, czy innego operatora pocztowego.
6.5. W sytuacjach
nadzwyczajnych termin dostawy może ulec wydłużeniu, o czym Sprzedawca
poinformuje Klientów (np. okres wyprzedaży, okres świąteczny,
nieprzewidziane okoliczności jak wybuch pandemii).
6.6. W przypadku
wydłużenia okresu realizacji przygotowania Zamówienia czy czasu
doręczania Produktu, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z
Klientem w celu poinformowania go o przyczynie opóźnień oraz nowym,
planowanym terminie dostawy.
6.7. Czas wysyłki zamówienia może
zostać wydłużony w przypadku Produktów, które będą wymagać
personalizacji na zamówienie Klienta. O terminie wysyłki Klient zostanie
poinformowany na Karcie Produktowej lub podczas składania Zamówienia.
6.8.
Odbierając przesyłkę z Produktem od kuriera czy operatora pocztowego, w
miarę możliwości, Klient powinien zweryfikować przy przewoźniku, że
Produkt został dostarczony w całości, bez usterek. W przypadku
zniszczenia Produktu przez przewoźnika, należy spisać protokół szkody
oraz poinformować o tym Sprzedawcę.
6.9. Firmy kurierskie, operatorzy
pocztowi oraz firmy obsługujące Punkty Odbioru posiadają własne
regulacje co do sposobu realizacji usługi dostawy (w tym w zakresie
ewentualnych reklamacji dotyczących dostawy, czasu i sposobu zgłaszania
ewentualnych uszkodzeń przesyłki i innych istotnych kwestii) –
szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach firm
realizujących dostawę. Prosimy o zapoznanie się z tymi warunkami przed
wyborem sposobu dostawy.
7.OPINIE ZAMIESZCZONE W SKLEPIE INTERNETOWYM
Nasz Sklep, jak wiele innych podmiotów e-commerce zbiera opinie o Produktach. Staramy się, aby ten proces był maksymalnie transparentny. Zależy nam na rzetelnych opiniach. W związku z tym, w tej części Regulaminu tłumaczmy, jakie zasady obowiązują w naszym Sklepie procesu zamieszczania opinii i komentarzy.
7.1. Wszystkie opinie Klientów na temat zakupionych Produktów w
Sklepie Internetowym są weryfikowane. Sklep Internetowy pozyskuje opinie
wyłącznie od osób, które rzeczywiście dokonały zakupu.
7.2. Klient po odebraniu zamówionych Produktów może zostać poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat kupionego Produktu.
7.3.
Opinię na temat Produktów Klient może dodać z wykorzystaniem
dedykowanego linka do wystawienia Opinii (wysłanego przez Sprzedawcę lub
zewnętrzną firmę, działającą na rzecz Sprzedawcy);
7.4. Wypełniając
formularz opinii Klient wyraża zgodę na opublikowanie zawartych w nim
subiektywnych treści o nabytym Produkcie oraz udostępnienie danych
osobowych w zakresie niezbędnym do zamieszczenia opinii. W zależności od
przyjętego mechanizmu wystawiania opinii, Klient może zostać poproszony
o wystawnie komentarza, ilości gwiazdek (np. od 1 do 5), czy
zaznaczenia skali zadowolenia lub niezadowolenia z Produktu.
7.5.
Opinie zamieszczone w Sklepie Internetowym nie są w żaden sposób
sponsorowane, a ich treść nie ma wpływu na warunki przyszłych umów
zawieranych ze Sprzedawcą.
7.6. Sklep Internetowy zamieszcza
wszystkie opinie, zarówno pozytywne jak i negatywne, o ile ich treść nie
narusza przepisów Regulaminu lub przepisów obowiązującego prawa.
7.7.
Opinie zamieszczane w Sklepie Internetowym podlegają weryfikacji pod
kątem sporządzania ich przez Klientów, którzy rzeczywiście dokonali
zakupu Produktu. Ww. weryfikacji przeprowadzana jest poprzez porównanie
danych Klientów dokonujących zakupu opiniowanych produktów z danymi osób
zamieszczających opinię. W przypadku Klientów, którzy otrzymają
wiadomość mailową z prośbą o wystawienie opinii gwarantujemy, że taki
mail otrzymują tylko osoby, które dokonały zakupu i odebrały Produkt.
8. REKLAMACJA PRODUKTU
Przykładamy wielką uwagę do staranności wykonania naszych produktów. Jednak, jeśli masz jakiekolwiek zastrzeżenia wobec zakupionego towaru – sprawdź jak w łatwy sposób złożyć u nas reklamację.
8.1. Klient, będący Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji zakupionego Produktu.
8.2.
Klient, który jest Przedsiębiorcą – Konsumentem ma prawo złożyć
reklamację stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów, przy
czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne
Produktów ogranicza się do kwoty, jaką Przedsiębiorca-Konsument zapłacił
Sprzedawcy za nabycie danego Produktu / usługi.
8.3. Sprzedawca
odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w szczególności obowiązany
jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad oraz zgodny z zawarta Umową
Sprzedaży. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności
Produktu z Umową w zakresie określonym w art. 43b ust. 2 lub 3 Ustawy o
prawach konsumenta, jeśli Konsument został wyraźnie poinformowany, że
konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz
najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży wyraźnie i odrębnie
zaakceptował jego cechy.
8.4. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności
Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i
ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
Produktu do użycia jest dłuższy.
8.5. Reklamacja może zostać złożona
przez Klienta w dowolnej formie. Zachęcamy do złożenia reklamacji z
wykorzystaniem form komunikacji dostępnych w punkcie 1. 3 Regulaminu.
8.6.
W razie braku zgodności Produktu z Umową Klientowi, będącemu
Konsumentem oraz Przedsiębiorcy-Konsumentowi, przysługują uprawnienia
określone w rozdziale 5A – Ustawy o prawach konsumenta (dalej: brak
zgodności towaru z umową).
8.7. W przypadku braku zgodności towaru z umową, Konsument może żądać:
a. jego naprawy
b. lub wymiany.
Sprzedawca
może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może
dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do
zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta:
a. jest niemożliwe
b. albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli
naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Sprzedawca
dokona na swój koszt naprawy lub wymiany towaru w rozsądnym czasie od
chwili, gdy Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o
niezgodności towaru z umową. Konsument zobowiązany jest do udostępnienia
Sprzedawcy towaru podlegającego naprawie lub wymianie. Sprzedawca
odbiera towar na swój koszt.
8.8. Konsumentowi przysługuje również
uprawnienie do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od Umowy Sprzedaży, gdy:
a. Sprzedawca odmówi doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
b. Sprzedawca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową;
c. brak zgodności towaru z umową występują nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
d.
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania naprawy
lub wymiany towaru;
e. oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności
wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w
rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
8.9.
W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny,
kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa zwrócone zostaną
Klientowi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez
Sprzedawcę oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. Zwrot środków nastąpi
przy wykorzystaniu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył
podczas dokonywania zapłaty za towar, chyba że Klient wyraźnie wyrazi
zgodę na inną metodę zwrotu.
8.10. W przypadku skorzystania przez
Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy w sytuacjach, o których mowa w
art. 43e ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, Klient zwróci sprzedawcy
towar niezwłocznie. Wszelkie koszty związane ze zwrotem towaru w
okolicznościach wskazanych w zdaniu poprzedzającym ponosi Sprzedawca.
Sprzedawca dokona zwrotu ceny zakupu w terminie 14 dni od dnia
otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
8.11. Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili
jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili. Roszczenia
Klienta z tytułu niezgodności towaru z umową ulegają przedawnieniu po
upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności towaru z umową. Koniec
terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego.
8.12. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
(1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu
doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o
obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych
kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do
korespondencji, numer telefonu, adres e-mail) – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu
poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność
reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
8.13.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przeciwnym razie
uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę.
9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
Wychodzimy z założenia, że w przypadku różnicy zdań z Klientem warto rozmawiać i dążyć do wzajemnego porozumienia na drodze polubownej. Zobacz, w jaki sposób możemy rozwiązać spór.
9.1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają
charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie
Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w
sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest
przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w
następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został
rozwiązany.
9.2. Zasady prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym
zakresie określone są odrębnie w przepisach prawa (w tym w
szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez
odpowiednie podmioty właściwe w zakresie rozwiązywania sporów
konsumenckich. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania
przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod
następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi jawny rejestr
podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
9.3. Klient będący
Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej Umowy Sprzedaży.
b. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w
sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich).
c. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja
Europejska udostępnia platformę̨ do rozwiazywania sporów konsumenckich
online. Sprzedawca nie uczestniczy obecnie w tej dobrowolnej procedurze
alternatywnego rozwiazywania sporów.
10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTY)
Wiemy, że nie czasem konsumenci chcą skorzystać z ustawowego prawa do zwrotu. W pełni to rozumiemy. Sprawdź jak szybko i bez problemów możesz dokonać u nas odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
10.1. Klient, będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub
poza lokalem przedsiębiorstwa, może odstąpić od niej bez podawania
przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, poza tymi, które
zostały przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia
objęcia w posiadanie zakupionego Produktu. Regulacje niniejszego punktu
Regulaminu dotyczą również Przedsiębiorcy – Konsumenta, który oświadcza,
że korzysta z uprawnienia do odstąpienia od umowy na podstawie ustawy z
dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, gdyż zawarł umowę
bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a sama umowa nie
posiada dla niego charakteru zawodowego.
10.2. Do zachowania
terminu wystarczy złożenie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę –
Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument lub
Przedsiębiorca - Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne
oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy
Sprzedaży.
10.3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może
zostać złożone z wykorzystaniem formularza odstąpienia od umowy, którego
wzór znajduje się pod treścią Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od
Umowy może zostać złożone w dowolnej formie na dane wskazane w punkcie
1.3 Regulaminu, jednak skorzystanie z formularza pomoże nam rozpatrzyć
Państwa sprawę szybciej.
10.4. Konsument i Przedsiębiorca – Konsument
samodzielnie ponosi koszt dokonania zwrotu Produktu (koszt przesyłki
zwrotnej od Konsumenta do Sprzedawcy).
10.5. Bieg terminu do
odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia produktów w
posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę - Konsumenta lub wskazaną
przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik (pełnomocnika), a w
przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego produktu, partii lub części.
10.6. Konsument i
Przedsiębiorca - Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić
produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu
przed jego upływem. Konsument może zwrócić produkt na adres: SO ITALIAN
Boutique, ul. Kilińskiego 228, 93-124 Łódź.
10.7. Konsument i
Przedsiębiorca - Konsument powinien zabezpieczyć zwracany produkt w taki
sposób, by nie uległ on zniszczeniu w czasie transportu.
10.8. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
10.9.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie
14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy –
Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta
sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie Internetowym). Sprzedawca może się wstrzymać z przesłaniem
zwrotu środków do czasu odebrania zwracanych towarów lub przesłania nam
potwierdzenia nadania paczki, w zależności od tego, co nastąpi
wcześniej.
10.10. W przypadku skorzystania przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcę - Konsumenta z Ustawowego prawa odstąpienia, Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10.11. W
przypadku skorzystania przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę - Konsumenta z
Ustawowego prawa odstąpienia, Konsument lub Przedsiębiorca - Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu lub w związku z
nieprawidłową pielęgnacją produktu lub niewłaściwego zapakowania
produktu podczas jego odsyłania do Sprzedawcy. Odpowiedzialność
Konsumenta lub Przedsiębiorcę – Konsumenta może obejmować w
szczególności brak możliwości wprowadzenia produktu do sprzedaży jako
produktu pełnowartościowego, koszty ponownego umieszczenia na produkcie
metek i elementów zabezpieczających, a także koszty przywrócenia
Produktu do stanu umożliwiającego jego ponowne wprowadzenie do sprzedaży
w ramach Sklepu Internetowego, w tym koszty badania produktu przez
specjalistę i koszty usunięcia wad stwierdzonych w wyniku takiego
badania (w zakresie, w jakim wady te wynikają z korzystania przez
Konsumenta z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania).
10.12. Ustawowe prawo odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy – Konsumentowi w następujących okolicznościach:
a. w przypadku przekroczenia terminu 14 dni na poinformowanie Sprzedawcy o woli odstąpienia od umowy sprzedaży;
b. w sytuacjach, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
W tej części wskazujemy jakie prawa własności intelektualnej chronimy na naszej stronie internetowej i jakich zasad musisz przestrzegać.
11.1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, a w szczególności
majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy,
domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych,
logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych
zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a
korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z
Regulaminem.
11.2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie,
modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek
części Sklepu Internetowego, Usługi lub jej elementów bez uprzedniej
pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez
przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może
podjąć kroki, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony
interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego.
11.3. Prawa do
używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie
podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
11.4.
Wykorzystywanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych
odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu
od niego pisemnej zgody.
12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Sprawdź, jak dbamy o Twoje dane osobowe.
12.1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności”.
12.2. Zasady stosowania plików cookies na Stronie Internetowej określa dokument „Polityka Cookies”.
13. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
Jeśli robisz zakupy w naszym sklepie, a nie jesteś konsumentem – ta część regulaminu jest skierowana właśnie do Ciebie.
13.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte
dotyczą wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz
Przedsiębiorcami – Konsumentami.
13.2. Z chwilą wydania przez
Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego
Konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę,
ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż
do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
13.3.
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje
wyłączona.
13.4. Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni
przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec
Klienta, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli
i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że
szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
13.5. W każdym
przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników,
upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w
stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem, bez względu na jej
podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości
zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży i
obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę.
13.6. Wszelkie spory
powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
13.7. W
odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać
zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie
obowiązujących przepisów prawa.
14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
14.1. Regulamin w wersji 2.0. wchodzi w życie z dniem 24 stycznia 2023 r.
14.2. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
14.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
14.4.
O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej,
prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na
gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
14.5. W przypadku,
gdy regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu
Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa
polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą
przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta.
14.6. Treść niniejszego
Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Sklep Internetowy
będzie informować poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu
Internetowego, w przypadku Użytkowników zapisanych do Newslettera lub
posiadających aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości mailowej.
Poprzednie wersje Regulaminu:
- brak
Link do formularzy:
- formularz reklamacji
- formularz zwrotu